Sykkel selger norsk natur
TV-bildene fra Arctic Race of Norway er en gedigen salgsplakat for norsk natur som ikke bare går Norge rundt, men som spres til seere over hele verden. Derfor har Statskog og Arctic Race of Norway funnet sammen.
Arctic Race of Norway er et sykkelløp med sjel, kreativitet og profesjonalitet som går i fantastiske omgivelser i Statskog-land. Denne idretts- og folkefesten sprer lyst til å utforske vakker nordnorsk natur til publikum og TV-seere fra Norge og fra store deler av verden. Dette gjør det naturlig for Statskog å være støttespiller, sier kommunikasjonssjef i Statskog, Trond Gunnar Skillingstad.
ARN og Statskog har utviklet et samarbeid som startet i forbindelse med arrangementet i 2015. Statskog er offisiell støttespiller både i 2016 og 2017.
Daglig leder i ARN, Knut Eirik Dybdal, er svært glad for at Statskog støtter opp om sykkelrittet på denne måten.
- Arctic Race of Norway har blitt til mye mer enn et sykkelritt og Statskog vil som støttespiller tilføre arrangementet en ekstra dimensjon. Mye av årsaken til at vi har lykkes med å gjøre Arctic Race til et unikt ritt på toppnivå er nettopp den utrolige reisen som både syklister, publikum og TV-seere får oppleve på vei gjennom ville, vakre Nord-Norge disse fire dagene i august. Både Statskog og Arctic Race of Norway er veldig bevisste på å vise fram naturen Norge har å by på. Markedsføringseffekten er stor for hele landet og vi ønsker alle å bidra til å videreutvikle Nord-Norge som landsdel gjennom alle ringvirkningene et slikt arrangement gir, sier Dybdal.
Statskog er grunneier på vegne av staten og forvalter og utvikler verdier på en femtedel av Norges fastlandsareal. Dette gjelder blant annet store areal i Nordland og Troms. Statskog er garantisten for at jakt, fiske og friluftsopplevelser i norsk natur er tilgjengelig for alle.